Pengaruh Media Pembelajaran Berbasis Wordwall Terhadap Hasil Belajar Siswa Pada Mata Pelajaran Pendidikan Agama Islam
Abstrak
The results obtained include (1) there is an influence of wordwall-based learning media at SMPN 1 Karangtengah Garut with an average percentage score of 75.8% in the Good category. (2) the learning outcomes of students at SMPN 1 Karangtengah Garut with an average percentage score of 79.0% are in the Good category. (3) The effect of wordwall-based learning media on student learning outcomes in PAI subjects at SMPN 1 Karangtengah Garut with results t count > t table (5.496 > 2.056) This means that H1 is accepted H0 is rejected. With a percentage of 53.74%, while 46.25% is influenced by other factors such as the student's living environment, parental support as well as guidance from competent teachers.
Kata Kunci
Teks Lengkap:
PDFReferensi
Agung, R., & Nazib, F. M. (2023). Pengaruh Bimbingan Santri Senior Terhadap Efektivitas Belajar Santri ( Penelitian di Pondok Pesantren Darunnajah Karangpawitan Garut ). 131–138. https://doi.org/DOI: http://dx.doi.org/10.52434/jpai.v2i2.3163
Ainissyifa, H., Nabhani, I., Nasrullah, Y. M., Fatonah, N., & Nazib, F. M. (2024). Profile Of Moderate Attitudes Of University Students In East Priangan. International Journal of Teaching and Learning, 2(3), 888–900. http://injotel.org/index.php/12/article/view/117
Anugrah, A., Istiningsih, S., & Mataram, U. (2022). Pengembangan Media Pembelajaran Wordwall Berbasis Game Edukasi Pada Mata Pelajaran IPS Kelas VI SDN 48 Cakranegara pemberi informasi ( Guru ) kepada penerima informasi ( siswa ). Menurut Depdiknas menggunakan media pembelajaran . Media pembelajaran merupakan perantara atau berbentuk foto , gambar , video , dan lain-lain . Namun pada kenyataan saat ini guru. 2, 208–216.
Fikriansyah, M., Sekolah, M., Ilmu, T., Muhammadiyah, T., Sekolah, D., Ilmu, T., & Muhammadiya, T. (n.d.). Pengaruh Media Pembelajaran Berbasis Website ( Wordwall ) Terhadap Hasil Belajar Peserta Didik Pada Mata Pelajaran Fiqih Kelas VII Di Sekolah Menengah Pertama Muhammadiyah 07 Paciran. 1–34.
Nazib. (2024). Konsep Implementasi Pembelajaran Pendidikan Agama Islam (PAI) di Tingkat Sekolah Dasar. 2(1), 26–40. https://doi.org/https://doi.org/10.61404/jimi.v2i1.109
Nazib, F. M., Ainissyifa, H., & Munawaroh, N. (2023). Digitalisasi Manajemen dan Pembelajaran Pendidikan Agama Islam di Sekolah Menengah Atas ( SMA ). Proceding The Annual Conference On Islamic Religious Education, 3(1), 295–306. http://www.acied.pp-paiindonesia.org/index.php/acied/article/view/135
Nursirwan, H., Arief, Z. A., & Hartono, R. (2023). Pengembangan Media Pembelajaran Board Game Zakuma Berbasis Wordwall Di SMP Cendekia Baznas Cibungbulang Kabupaten Bogor. 12(3).
Pangesti, S. M., Sabri, T., & Kresnadi, H. (n.d.). Pengaruh Media Audiovisual Terhadap Hasll Belajar Siswa Dalam Pembelajaran.
Salman, M., Benny, A., & Santoso, A. (2023). Urgensi Guru Pendidikan Agama Islam Dalam Pembentukan Akhlak Siswa Di Era Digitalisasi ( Studi Kasus di SDN Mayangan 2 Kota Probolinggo ) Pendahuluan. 9(1), 55–67.
Sari, G. W. W., & Nazib, F. M. (2022). Pembelajaran Akidah Akhlak di Madrasah Ibtidaiyah. Jurnal Pendidikan Agama Islam, 1(2), 38–46. https://doi.org/http://dx.doi.org/10.52434/jpai.v1i2.2612
DOI: http://dx.doi.org/10.52434/jpai.v3i1.3742
Refbacks
- Saat ini tidak ada refbacks.
Supported by:
Tools:
ISSN/E-SSN
Pengunjung
Jurnal Pendidikan Agama Islam
Program Studi Pendidikan Agama Islam, Fakultas Pendidikan Islam & Keguruan
UNIVERSITAS GARUT
Email: journalonlineuniga@gmail.com
Download Template: